Hoppa till innehåll

Jag saknar mobilt bank-id och/eller e-post – hur gör jag för att installera TV-tjänsten?

Telia legitimerar alltid sina kunder i butik, via telefon eller på telia.se och de kommer be dig legitimera dig när du beställer den kostnadsfria TV-boxen. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du beställer en personlig kod som du använder för alla dina ärenden hos Telia. Det kan du göra redan nu. Läs mer på telia.se/id. Du ringer och beställer din personliga kod hos Telia på 020-20 20 70 och vänta kvar tills samtalet kopplas fram till en agent. Du får din personliga kod på posten inom 5 arbetsdagar. När du sen ska aktivera TV-boxen behöver du en e-postadress dit dina inloggningsuppgifter kan skickas. Om du saknar e-postadress föreslår vi att du uppger en närståendes e-postadress dit informationen kan skickas. Telias personal som kommer ut på plats kan även hjälpa dig med aktiveringen.

Har du andra frågor?

Besök vårt frågeforum

Frågeforum