Aktiva meddelanden och driftstörningar

Just nu finns inga driftstörningar

Arkiv

Vissa problem med inloggningen

Några få personer har kontaktat oss med problem att logga in på Mina Sidor, tack för att ni tog er tid! Till dig som upplever problem rekommenderar vi dig att:

  • Uppdatera din webbläsare
  • Testa en annan webbläsare (exempelvis google chrome eller microsoft edge).
  • Logga in från en annan enhet, exempelvis en mobil eller dator.
  • Töm cacheminnet (det rensas automatiskt vartefter men du kan tömma det manuellt under inställningar)

För de allra flesta användare fungerar inloggningen bra, både med Bank-ID och med användaruppgifter. Om du har fortsatta problem att logga in trots ovan insatser, maila oss på info@roslagsbostader.se och beskriv från vilken enhet och webbläsare du försökt logga in så fortsätter vi att felsöka problemet.

 

Till dig som registrerar dig i bostadskön idag

När man ställer sig i bostadskö behöver man verifiera sin mailadress som ett sista steg. När man klickar på länken i mailet kommer man tyvärr inte vidare till verifieringssidan just det. Det här kommer vara åtgärdat inom någon dag men för er som vill få er email verifierad idag kan ni byta ut en liten del av länken för att få det att fungera.

Högerklicka på länken och kopiera in den i sökfältet på din webbläsare och byt sedan ut /ledigt/sok-ledigt/ till /mitt-konto/.

Se det fetmarkerade nedan som ett exempel:

https://www.roslagsbostader.se/ledigt/sok-ledigt/?extra=pgVerifyEmail.aspx%3fclient%3d3………..

https://www.roslagsbostader.se/mitt-konto/?extra=pgVerifyEmail.aspx%3fclient%3d335554………..

Vi uppgraderar

Saknar du din e-faktura?

Några av er som valt e-faktura som betalsätt för hyran har inte fått någon e-faktura den här månaden. För att åtgärda det till nästa månad är det bästa du kan göra att ”starta om” kopplingen mellan oss och ditt konto. Det gör du genom att avregistrera dig från e-faktura från oss och sedan registrera dig på nytt för e-faktura.

Logga gärna in på Mina Sidor för att se din digitala hyresavi och genomför hyresbetalningen manuellt.

Vi ber om ursäkt för besväret.

Om du har några frågor går det bra att nå oss på 0176 20 75 00 eller se svaren på de 150 vanligaste frågorna i vårt frågeforum.

Är du nyfiken på Roslagsbostäders tillsammansodling?

Om du vill delta på mötet mailar du till pascal.letter@coompanion.se. Mer information om odlingen här:  Roslagsbostäders hyresgäster tillsammansodlar.

Svara på hyresgästenkäten

När du och dina grannar svarar på enkäten hjälper ni oss att se vilka delar vi behöver prioritera vilket lägger grunden för vårt utvecklingsarbete de kommande åren. Enkäten delas ut till allas brevlådor och skickas även på mail till er som har uppgett en mailadress. Det går bra att svara postalt eller digitalt.

Planerat avbrott påverkar TV och Internet i Rimbo

Dessa områden i Rimbo kommer få ett avbrott på fiberleveransen den 12 maj under natten klockan 00:01-06:00.

Påverkar både Internet och Kabel-TV.

  • Tågmästaren
  • Sånglärkan
  • Duvhöken
  • Släggan
  • Kajen
  • Kråkan

Här ser du var fastigheterna finns på kartan: https://www.roslagsbostader.se/distrikt/rimbo/

Störningar i kabel-TV

SVT kanalerna ska fungera men i övrigt är utbudet tillfälligt begränsat. Om du saknar kanaler vänligen felanmäl till Telia på telefonnummer 0771-44 55 11

Underhållsspolning av vattenledningarna i Norrtälje

Tryckförändringar och missfärgat vatten kan förekomma fram till den 1 juli. Vattnet går bra att använda som vanligt.

Planerat underhåll av sidan ikväll kl 20.00 – 21.00

Logga in på Mina Sidor och möjligheten att söka lägenhet påverkas under den här tiden.