Hoppa till innehåll

Välkommen till Roslagsbostäder

Här har vi samlat allt viktigt för dig som bor hos oss med både trivselregler och tips för ett bekvämt boende.

Undrar du något?

I menyn till vänster finns allt viktigt samlat. Saknas något? Besök vårt frågeforum.

Frågeforum

Undrar du något?

I menyn till vänster finns allt viktigt samlat. Saknas något? Besök vårt frågeforum.

Söker du någon?

Här finner du våra kontaktuppgifter och öppettider.

Kontakta oss

Söker du någon?

Här finner du våra kontaktuppgifter och öppettider.

Har något gått sönder?

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med din felanmälan på länken här.

Felanmälan

Har något gått sönder?

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med din felanmälan på länken här.

En plattform för våra hyresgäster

Mina sidor - allt samlat på en plats

Alla funktioner du som hyresgäst lätt vill ha till hands finns på Mina sidor. Logga in högst upp här på hemsidan som boende med användarnamn eller Bank-ID. Här kan du bland annat:

  • Ta del av nyheter
  • Kontakta Roslagsbostäder
  • Se hyresavier och inbetalningar
  • Läs meddelanden
  • Felanmäl digitalt
  • Boka tvättstuga
  • Uppdatera dina kontaktuppgifter
  • Välj hur du vill ta emot information från oss ( under konto, kontaktvägar)
  • Läs Bopärmen med både regler och tips för ett bekvämt boende
  • Läs besiktningsprotokoll

Appen utgår och Mina sidor tar över

Roslagbostäders app kommer att fasas ut under 2023 för att under 2024 helt ersättas av Mina sidor, både för bostadssökande och hyresgäster. Du kan lägga till Mina sidor som en ”app-ikon” på hemskärmen på din mobil eller dator för lätt åtkomst.

Lägg till Mina sidor som en ikon/genväg på startsidan

Svårt att hitta? Se vår steg-för-steg guide med bilder för I-phone, Android och dator här:

Guide – så här lägger du till Mina sidor som ikon-genväg på hemskärmen

Plattformen utvecklas kontinuerligt och vi ser fram emot att lägga till fler tjänster på Mina sidor framöver.

Nyheter från Roslagsbostäder

 

20 juni 2023

Vi finns här hela sommaren!

Under sommaren tar vi lite välbehövlig semester och därför kan återkopplingen dröja något men både växel och felanmälan är öppen som vanligt. Felanmälan är öppen…
Läs mer

Vi finns här hela sommaren!

Under sommaren tar vi lite välbehövlig semester och därför kan återkopplingen dröja något men både växel och felanmälan är öppen som vanligt. Felanmälan är öppen…
Läs mer
26 maj 2023

Vi bjuder in till sommarlovsdagar

Roslagsbostäder anordnar en kul lovdag utomhus för alla våra hyresgästers barn tillsammans med Norrtälje Naturcentrum. Vi utforskar naturen tillsammans, pysslar och leker.
Läs mer

Vi bjuder in till sommarlovsdagar

Roslagsbostäder anordnar en kul lovdag utomhus för alla våra hyresgästers barn tillsammans med Norrtälje Naturcentrum. Vi utforskar naturen tillsammans, pysslar och leker.
Läs mer
28 april 2023

Återvinn dina grovsopor på återvinningscentral

Besök en av kommunens tre återvinningscentraler i Görla, Salmunge eller Häverö för att kostnadsfritt lämna grovsopor.
Läs mer

Återvinn dina grovsopor på återvinningscentral

Besök en av kommunens tre återvinningscentraler i Görla, Salmunge eller Häverö för att kostnadsfritt lämna grovsopor.
Läs mer

Vanligaste frågorna

Hur gör jag om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?

Hej!

Om du har glömt dina inloggningsuppgifter kan du skicka efter nya genom att klicka på ”Logga in” högst upp på vår hemsida www.roslagsbostader.se

Välj om du ska logga in som sökande (och tex göra en intresseanmälan på en lägenhet eller p-plats eller aktivera din plats i kön), eller om du ska logga in som hyresgäst (för att tex läsa bopärmen, se dina avier, göra en felanmälan eller boka tvättid).

Efter det klickar du på ”Glömt lösenord?”. Fyll i önskade uppgifter och klicka på ”Skicka lösenord”. Efter det kommer du få ett mail med ditt användarnamn och ett tillfälligt lösenord. Första gången du loggar in kommer du bli ombedd att ändra till annat valfritt lösenord.

OBS! Användarnamnet kan inte enbart bestå av siffror. Vet du med dig att du har det, behöver du ändra detta. Det går bra att ringa oss på 0176-20 75 00 så hjälper vi dig.

Det går även bra att logga in med BankID. Då klickar du istället på den röda rutan där det står ”Logga in med BankID” och följer instruktionerna.

OBS! Om du loggar in med Bank-ID måste du själv starta appen för Bank-ID efter att du skrivit in ditt personnummer. Den öppnas inte automatiskt.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning,

Hur länge måste jag stå i kö för att få en lägenhet hos er?

Kötiderna varierar mycket beroende på var du vill bo, vad för hyra du är beredd att betala och hur många som gör en intresseanmälan på just den lägenheten.
Kötiden i snitt som de inflyttade haft under 2022 är var 9,5 år (3 478 poäng).

Fördelat på de olika orterna var kötiden i snitt år 2022 följande:

Norrtälje: ca 13 år (4 795 p)
Rimbo: ca 9,5 år (3 455 p)
Hallstavik: ca 5 år (1 839 p)
Älmsta: ca 4 år (1 470 p)

Det här är alltså den genomsnittliga kötiden för att få en lägenhet, väntetiden kan med andra ord både vara kortare eller längre.

Den person som hade lägst köpoäng som tecknade avtal under 2022 hade en kötid på ca 6 månader (112 poäng) och den med högst hade cirka 31 år (11 292 poäng).

Vi tillämpar ingen förtur, utan går efter köpoängen.

Besök vårt frågeforum

Ställ din fråga och få svar

Till vårt frågeforum
Familj läser tidningar
Senaste bonytt

Läs vår kundtidning Bonytt!

Bonytt publiceras här och distribueras till alla våra hyresgäster ca 3 gånger per år. Här kan du läsa om vad som är på gång inom Roslagsbostäder, reportage och tips på kul evenemang nära dig.