Kundundersökning

Var med och påverka ditt boende

För oss på Roslagsbostäder är det viktigt att göra ett bra jobb för våra hyresgäster.
När du och dina grannar svarar på enkäten hjälper ni oss att se vilka delar vi behöver prioritera vilket lägger grunden för vårt utvecklingsarbete de kommande åren. Enkäten delas ut till allas brevlådor och skickas även på mail till er som har uppgett en mailadress. Det går bra att svara postalt eller digitalt.

I år lottar vi ut presentkort!
Vi värdesätter verkligen att ni tar er tid att besvara enkäten och därför lottar vi i år ut tre ”Norrtäljekort” laddade med 1000 kr var . En svarande i varje distrikt vinner ett presentkort, det är en god chans till vinst! I dessa tider vill vi vara med och stötta den lokala handeln och har därför valt Norrtäljekortet, ett presentkortet som går att använda på nästan alla restauranger och butiker i Norrtälje. Vinnaren meddelas i juni.

The survey is available in other languages online
Please answer this survey and let us know what you think of the service Roslagsbostäder is providing. You will receive the survey via email and by clicking the blue button you can select the language. By answering the survey, you have the chance of winning a gift card with 1000 sek for you to use in Norrtälje stores. Your answers are anonymous. 

Undersökningen är helt anonym
AktivBo garanterar att samtliga svar är anonyma gentemot din hyresvärd. Enkäterna är numrerade för att påminnelser endast ska skickas till dem som ännu inte svarat och för att kunna sortera svaren på respektive fastighet. AktivBo kommer skicka ut påminnelser digitalt till de som inte svarat efter ca 2 veckor. AktivBo sköter också lottningen av presentkorten.

Fel ska anmälas direkt till oss, inte i enkäten. 
Eventuella fel i lägenheten eller fastigheten ska inte anmälas genom enkäten utan direkt till felanmälan. Vi kan inte se vem som svarat på enkäten och om ni skriver personlig information i textrutor (tex namn, nummer m.m) så tas det bort innan resultatet når oss.

Frågor eller funderingar?
Om du har frågor eller synpunkter kring enkäten kan du kontakta AktivBo på 08-23 39 85 eller info@aktivbo.se.

Hur kan vi bli bättre?

För att veta hur vi kan förbättra vår service frågar vi varje år våra hyresgäster hur de upplever oss som hyresvärd. Tack för att du svarar!

2019 års resultat visade att de allra flesta är nöjda med oss, över 81% är nöjda eller mycket nöjda. Det är precis enligt rikssnittet av allmännyttiga bostadsbolagen. Vi fick även fram flera saker där ni önskar förbättringar, bla telefontider på felanmälan och städutrustningen i tvättstugan – två saker vi förbättrat under året.