TV-utbud

Som hyresgäst hos Roslagsbostäder* har du tillgång till Telias analoga basutbud.

Kanalplatser Telias analoga grundutbud

* Undantag boende på Arholmagatan 12, Lennart Torstenssons väg 6, Färsnagatan 1-3, Dalbyvägen 1-3 samt 8, Lommarvägen 27-29 samt Roslagsgatan 20 i Norrtälje som endast har IP-TV. Detta innebär att du som hyresgäst själv måste införskaffa en digitalboxlösning för att få tillgång till de fria kanalerna, även kallat ”must-carry”. Genom tjänsteleverantören Telia finns möjligheten att kostnadsfritt få dessa kanaler digitalt inklusive en (1) digitalbox.

Undantaget gäller även boende i Älmsta. I detta områden finns endast en centralantenn uppsatt på fastigheten och hyresgästen måste själv införskaffa en parabol eller digitalbox för att få tillgång till de fria kanalerna. Önskar man fler kanaler än dessa behöver man införskaffa ett programkort via till exempel Boxer.  


Extra kanaler
Utöver ovanstående analoga programutbud kan du teckna abonnemang för ytterligare TV-kanaler via bredbandsnätet, sk. IP-TV. Mer information samt utbud hittar du på www.bredbandswebben.se


Felanmälan kabel-tv
Vid problem med brus eller försvunna kanaler via kabel-TV – prata med dina grannar och se om det är fler som är drabbade. Om fler är drabbade, gör en felanmälan till Telia på tfn 0771-445511 (vardagar kl. 8.00-21.00, helgdagar kl. 11.00-16.00). Om felet beror på din egen tv-utrustning och reparatör har varit ut på plats kommer Roslagsbostäder att vidarefakturera kostnaden för detta till dig som kund.

Felanmälan IP-TV
För er som har IP-TV sker felanmälan till er tjänsteleverantör.


Parabolantenn
Du som önskar sätta upp en parabolantenn ska ingå ett skriftligt avtal med Roslagsbostäder. Läs mer under rubriken Parabolantenn